Nieuwe puntjes - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sophie Myrte - WaarBenJij.nu Nieuwe puntjes - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sophie Myrte - WaarBenJij.nu

Nieuwe puntjes

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

09 September 2014 | Nederland, Utrecht

Hoewel het heel logisch is, verbaast het me toch hoe makkelijk het is om terug te vallen in een bekend patroon. UCU is nog niet eens twee weken bezig, en toch voelt het al alsof ik nooit weg ben geweest.

Toch zitten er een aantal nieuwe puntjes in mijn verder redelijk standaard dagen:

1. Ik heb al anderhalve week niet in Dining Hall gegeten. Elke avond kook ik zelf (met anderen) of koken anderen voor mij. Het voelt erg zelfstandig, en luxe. Ik heb al drie keer risotto gegeten, voor de eerste keer zelf sushi gemaakt, en ik eet eindelijk een normale portie groente per avond.

2. Doordat de helft van onze vriendengroep weg is, valt de WhatsApp redelijk stil. Ergens natuurlijk jammer, maar ook wel een keer rustig. Ook is de ping-pong koorts volledig genezen en voeren we nooit meer gesprekken over Charleroi of andere ongure Oost-Europese plekken. De frequentie van het woord "kerel" is gedaald, net als het voorkomen van de woorden "kalo" en "fa2".
Niemand in mijn nieuwe unit vraagt me om gewoon even te gaan voetballen, en ik krijg geen apjes meer om "even te gaan hardlopen". Gelukkig kijkt ook niemand hier naar "Jeuk", want dat zou ik in Kromhout volledig mee kunnen luisteren. Niet iets wat ik zou kunnen waarderen.

3. Ik heb voor het eerst om 7 uur 's ochtends in de Kromme Rijn gezwommen met een groepje fanatici. Het was superkoud, maar ook wel weer erg mooi. En het voelde heel goed. Zo goed, dat ik de rest van die dag niks heb uitgevoerd.

4. Ik heb een heus experiment gedaan met levend spierweefsel! Met een enorme stroom-machine mochten we een rattenhart stimuleren. Een (ouderwetse) soort schrijfmachine hield met een naald de bewegingen van de spier bij op een soort grafiek-papier. Het heeft een aantal meters van dat papier gekost, maar ik ben dan wel een mooie ervaring rijker.

5. Ik heb meegedaan aan een kunstproject! Een kunstenares was op zoek naar 100 Sophies, om hen te fotograferen en te vragen wat "wijsheid" inhoudt. Ik ben nu vereeuwigd op het Internet (en misschien nog wel in een boek) als nummer 35.

En er staat nog veel meer in de planning, zoals oven- en vriezer-ophaal avonturen, Ben&Jerry's hamsteracties, familiereünies en veel meer ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Utrecht

Avonturen in Utrecht :)

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2014

Het idee is ...

09 September 2014

Nieuwe puntjes

26 Augustus 2014

Thuis toerist
Sophie

Een verslag van het leven in Utrecht

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 1836

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 31 December 2014

Utrecht

Landen bezocht: